DAGENSHISTORIA

 
En kvinna gick i skogen när hon plötsligt snubblade över en oljelampa.
Hon gned lampan och naturligtvis det kom ut en ande.
- Får jag tre önskningar nu? frågade hon.
- Nej, svarade anden. På grund av de dåliga ekonomiska tider, devalvering,
globala konkurrensen och all den där skiten, så får du bara en önskan just nu.
... ... ... ... - I så fall vill jag ha fred i Mellanöstern, sa kvinnan och drog ut en karta.
Ser du den här kartan? Jag vill att dessa länder ska sluta kriga och slåss.
Anden kastade en blick på kartan och utbrast:
- Men min gud, de länderna har krigat i tusentals år!
Jag tror inte det är möjligt att göra något åt det. Jag är duktig, men inte så duktig!
Önska något annat i stället!
Kvinnan tänkte en stund och sade sedan:
- Jag vill träffa den rätta. En eftertänksam, rar och älskvärd man.
Någon som är hänsynsfull, kan laga mat, göra halva hushållsarbetet, är en
bra älskare och inte ser på TV hela tiden.
Anden var tyst en stund, suckade och sa:
- Låt mig se den jävla kartan igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0