ENKEL PUMPAPAJ



Om det ska firas Halloween enligt konstens alla regler så det är bara att gå ut på jakt efter pumpa i matbutiken och knyta på sig förklädet... Pumpapaj är ett måste!
PAJDEG: 200 g margarin eller smör, 6 dl vetemjöl, 1/2 dl vatten.
FYLLNING: 1 kg pumpa, 1 gul lök, 1 msk curry, 1 msk olja, 1 tsk salt, 2 dl vatten, 3 dl riven cheddar ost.
Gör pajdegen på sedvanligt vis, låt vila 30 min, kavla ut i en långpanna och förgrädda pajskalet i ugn, 225 oC i ca 10 min. Skala, kärna ur och tärna pumpan, skala och hacka löken. Fräs pumpa, lök och curry i olja. Tillsätt salt och vatten och låt koka försiktigt i 15 min. Mosa sedan pumpablandningen i en matberedare, häll i pajskalet, strö över osten och grädda i 225 oC i ca 15 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0