GODA RÖROR TILL GRILLAT



Hej på er..Gud va gött mä sol..yummy
Får bli grillat idag..yummy
Grillat är grillat..hilarious så jag brukar variera mig med olika röror,

Sen älskar jag potatis i alla former,,jag brukar göra klyftor eller i små stavar.
ringla olja över ..salt ..och sen fransk salladskrydda och chili-flaks in i ugnen

Men nu till rörornablushing..har ni nö tips får ni gärna dela med er i bloggen..kiss

yesyesyesyesyesyesyes

Örtostcrème

100 g philadelphiaost, rumsvarm
250 g creme fraiche
1 st vitlöksklyfta, pressad
1 dl grovriven parmesanost
1 krukor finhackad basilika
0,5 dl hackad bladpersilja
flingsalt peppar, nymald

yesyesyesyesyesyesyes

Kall Bearnaise

2 dl crème fraiche
2 tsk torkad dragon
1 msk vitvinsvinäger
2 msk gul lök, riven
1/2 dl persilja, hackad
salt och malen vitpeppar

yesyesyesyesyesyesyes

Chilisås

2 dl gräddfil
1/2 tsk salt
2 msk chilisås
1 tsk sambal oelek
2 msk finhackad rödlök


flower Ha en mysig solig dagflower


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0