HETSÖT LAX


Man får passa på att grilla innan sommaren är över..i bland så tycker jag att man fastnar med samma recept på grillen...
Smaken är som baken..men jag älskar chili..vet nog dom flesta vid det här laget..
och honung...blanda sött med hetta...finns inge godare..jag är en kryddfia..
kan ha stökigt i skåp..men icke i mitt kryddskåp..

Finns maträtter som inte har så mycket smak...men med kryddor så kan man trolla..
Jag älskar att trolla med kryddor..

Och honungslax mä chilismak är underbar .. är som smakerna trollar i mun *L*

Grillad honungslax

Ingredienser (2 portioner/st.)
350 gram färskpotatis
2 tsk smör
1 dl hackad dill
salt + en nypa chiliflakes
300 gram färsk laxfilé
1 msk flytande honung
0,5 tsk rivet citronskal
1 tsk citronsaft
salt + chiliflakes
1 krm svartpeppar

Gör så här
1.Koka potatisen och häll av vattnet. Smält smöret och blanda ner dill, chili och salt . Klyfta potatisen och rör ner i dillsmöret.
2.Skär laxen i ca 4 cm breda bitar och trä upp dem på spett. Blanda honung och citronskal och saft,chili salt och peppar. Pensla laxen med blandningen.
3.Grilla spetten över glöd, grill eller i grillpanna ca 3-4 minuter på varje sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0