BETTY BOOP

                         
Är ni också förälskad i Betty  Boop. Denna amerikanska skönhet som fick alla att rusa till bion på 30- och 40-talet.
Hon som aldrig vred på sitt huvud, men hamnade i alla möjliga situationer, med härlig jazz.
Det finns ganska många filmer med henne på dvd, men inte alla tyvärr. Så skaffa dessa, men akta er för de filmer som gjordes på 70- eller 80-talet, dessa är urkassa.
De ska vara de svartvita filmerna, man colerade många av dem.
När jag var i Bryssel sommaren 2007. Där råkade jag hamna i en butik som säljer allt möjligt med saker från olika filmer.
Där hittade jag en Betty Boop docka, när man trycker på den så säger sina oförglömiga fraser.
De hade också en i helfigur, den ville jag men den kostade nästan 30 000 kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0