BOJKOTTA NYÅRSFYRVERKERI

                                            
Varför ska man man bojkotta nyårsfyrverkeri och all anna fyrverkeri.
Jo, man ska ju tänka på vårt klimat och på våra närmaste.
Ni tycker att jag är en idoit som skriver så här.
Visst jag kan hålla med er att det er imponerande att titt. på.
Vackert med alla färger och smällar i olika former.
Så här kommer varför man ska bojkotta.

1: För att få alla dessa färger så använder man tungmetaller.
Dessa sprids ut över våra marker.
Som sedan hamnar i våra vattendrag, till föda för fiskar, som sedan hamnar på våra bord.
Vilda och tama djur som äter av grödor, som också hamnar på våra bord.
Bär, frukter och svampar, som vi plockar och tillreder.
Alla vet att tungmetaller inte är bra i naturen.

2: Ljudnivåer, dessa skrämmer våra hundar,
men jag säger att de skrämmer inte bara våra hundar.
Jag kan se på mina katter, de springer och gömmer sig under sängen.
Då måste det gälla alla våra tama och vilda djur.

3: Den mänskliga faktorn, med följd av skador i händer och ansikten.
Låter minderåriga smälla av. MAn är berusad när man håller på.
Då tror man att man har läget under kontroll, med följd av skdor och bränder.

De här argumenten hoppas att de håller, för jag kommer inte köpa några raketer.
Låt proffsen hålla på, inga amatörer, det kan ju hända en olycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0